Saturday 3 November 2012

Redo för julen??

Eftersom jag inte dök upp här förra lördagen kommer ett längre inlägg i dag.

No blog post from me last Saturday, but this Saturday i try to make up for it :)


En ask i Reprints eget julpapper, Silent Night

First a gift box made of Reprints own paper, Silent Night.


En rosett i cardstock, några grenar utskurna med Sizzix/Holtz
Tattered pinecone under.

A bow made of red and Kraft cardstock. Pines from Sizzix/Holtz 
Tattered pinecone underneath.


En liten rund tag av spillet från lådan hänger fast med en röd pärltråd.
Ett gelatinblad i fönstret.

A small tag made from scrap paper is fastened with a red pearl string.



Nästa projekt blev några julgranskulor.....
Båda glas kulorna är Alco Inkade på insidan, en med Guld och den andra med silver.

And then I made some christmas ornaments using plane glass bulbs and Alco Inks.
Alco Ink on the inside, one in silver and the other in gold.


God Jul stämplat direkt på kulan med svart StazOn.
Ett rött sammetsband som hänge.

The christmas greeting stamped on the glass with black StazOn.


Den silvriga kulan är Alco Inkad både på utsidan och insidan.
Snöflingorna kommer från ett av Reprints egna Clearstamps set och är embossade i vitt.
En liten rhinestone i mitten på varje flinga.

Snowflakes from a Reprint stamp set embossed with white embossing powder, a
small rhinestone in the middle of all the snowflakes.



3 comments:

  1. Oh så fint!
    Blev väldigt nyfiken på kulorna... Här kommer ett gäng frågor :)

    Är julkulorna genomskinliga från början? Var köper man sådana? Var det svårt att inka på insidan? Var det inte svårt att stämpla på en konvex yta?

    Jag tycker de var så otroligt fina och du inspirerade mig väldigt mycket att göra egna! Tack!
    Kram Erika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yepp, kulorna är av genomskinligt glas. Lite "meckigt" att inka insidan, kan vara lite lurigt att få det heltäckande men jag tycker att det ger en fin vintage look när det inte blir riktigt heltäckande, annars kan man ju alltid hälla i lite akrylfärg....den silvriga är inkad både på in och utsida och ser nästan ut som "fattigmans silver" svårt att se på bild men det blir en fin effekt med "djup" i.

      Vet inte vart jag köpt mina kulor, dom har nog legat på lur i hobbyrummet ett tag :)

      Stämpla på ytor som inte är helt plana är ju också en utmaning. Även om man använder StazOn som är en vattenfast dyna har man tid på sig att torka av med en babywipe och börja om från början om man inte är nöjd (Kan avslöja att jag testade några gånger innan jag var hyfsat nöjd)

      Kul att du gillade dom och lycka till!!!

      Delete